dinsdag 1 oktober 2013

Kerst...nu al? Ja, dus :-)

Durf het bijna niet te zeggen maar sinds een week of twee zit ik alweer in Kerststemming...of eigenlijk in decemberstemming. Als de zomer is afgelopen, de pepernoten in de winkels tevoorschijn komen, dan begint het bij mij altijd al te kriebelen....Tuurlijk, ik geniet van de herfst met al zijn mooie kleurtjes maar toch.....

Meestal begint het met heerlijke Sinterklaasideeën. Maar dit jaar begon het eigenlijk met leuke ideetjes voor Kerstversieringen. N.a.v. een plaatje van Ikea kwam ik  op het idee om mijn favoriete Kerstkleuren (blauw/rood) nu eens te combineren. Andere jaren koos ik altijd voor 1 van de 2.


Ik kocht een leuk boekje met kerstdecoraties die ik toevallig tegenkwam bij de boekwinkel. En probeer lekker zelf creatief te bedenken. En de schotse ruit vind ik wel een leuk motiefje met deze kleurtjes...

Inmiddels heb ik een kransje voor in de boom gehaakt. Moet er nog wel een hulsttakje ofzo aanmaken.:

Een leuk hartje gebreid:

En nu ben ik in een Schots ruitje bezig een kerstkous te breien. Zowel kous als Schots patroon is van mezelf, dus het is een beetje goochelen. Tot nu toe ziet het er zo uit:

De verticale strepen maas ik er later op.
Even geen zin om erg na te moeten denken? Dan pak ik mijn haaknaald en ga verder met glitterblauw voor een slinger voor in de boom.
Zo, laat die lange avonden maar komen: ik heb wat te doen!

2 opmerkingen: